Merk: HAN-porten må være åpnet og HAN-sensoren er ikke beregnet for utendørs bruk!
Vi har identifisert et problem hvor Futurehome HAN-sensor ikke rapporterer data fra enkelte Kamstrup AMS-målere. Dette skyldes for lite spenning fra HAN-port-adapteren i Kamstrup AMS-måleren og forårsaker at HAN-sensoren ikke får tilstrekkelig med strøm.
Dette gjelder ikke alle Kamstrup AMS-målere og vi jobber med å kartlegge omfanget. Det vil komme mer informasjon om dette så snart vi vet mer om årsak og løsning.
HAN-sensoren viser feil verdier eller ingen data?
- Oppdater appen og Smarthuben. Zigbee oppdateringen inneholder en oppdatering til HAN-sensoren som skal løse disse feilene. Når oppdateringen av Smarthuben er fullført vil du kunne se i tidslinjen at det snart starter en OTA oppdatering av HAN-sensoren. Denne kan ta opptil flere timer, som installatør trenger du ikke vente hos kunde.
HAN-sensoren viser feil eller ingen data etter oppdateringen?
- Slett enheten fra systemet og legg den inn igjen. Åpne appen → innstillinger → enheter → HAN-sensoren → innstillinger → slett. Nullstill HAN-sensoren ved å holde inne paringsknappen på HAN-sensoren i 15 sekunder (3 raske blink på led-indikator). Plugg ut HAN-sensoren og start ny inkludering i appen, mens HAN-sensoren er plugget ut. Innstillinger → enheter → legg til ny enhet → Zigbee → start. Plugg inn igjen HAN-sensoren og vent til den dukker opp i appen. Plasser i rom.
- Den viser fortsatt feil. Bytt HAN-sensoren.
Jeg har HAN-sensor, men StrømKontroll panelet sier at jeg mangler?
- Sjekk først at du har en kompatibel HAN-sensor. Pr. nå er det kun Futurehome HAN-sensor Gen. 2 som er kompatibel. Den ser slik ut:
- Kontroller at den rapporterer “effekt”. Trykk inn på HAN-sensoren i appen og sjekk hvilke verdier den rapporterer. Det er viktig at den rapporterer forbruk for at den skal kunne styre enheter basert på dette. Om den ikke rapporterer forbruk, oppdater Smarthuben og la HAN-sensoren oppdatere seg. Dette kan ta tid, ikke vent hos kunden.
- Sjekk tidslinjen din. Om den melder om feil og ikke klarer å loggføre hendelser, er det en databasefeil på Smarthuben. Vennligst ta kontakt med support. Vi kjenner til feilen og fiksen, så det er ikke behov for å vente hos kunden om du er installatør.
- Om tidslinjen funker, men StrømKontroll Panelet fortsatt melder manglende HAN, vennligst slett den og legg den til på nytt. Om problemet vedvarer, ta kontakt med support.
Signalproblemer
- Symptomer på signalproblemer er: utropstegn i appen. Sjekk manual”. Strømhistorikken mangler én time, men har dobbelt forbruk neste time. Det betyr at den hadde svakt signal da den manglende timesrapporten ble sendt, noe som akkumuleres neste time.
HAN-sensoren lyser konstant rødt.
- Dette tyder på at HAN-sensoren er defekt. Ta kontakt med support.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.