Jeg får ikke paret reléet.
- Sjekk at reléet har strøm. Trykknappen skal lyse/blink blått.
- Trykk på trykknappen på reléet. Det skal klikke og indikere at reléet slår inn og ut.
- Sjekk avstand mellom Smarthub og reléet. Er det mye byggningsmasse mellom, er avstanden mer enn 7-10 meter? Forsøk å flytte Smarthuben nærmere reléet.
- Nullstill reléet. Ta strømmen på det, koble det til igjen og hold inne knappen i 5 sekunder.
- Sjekk andre Zigbee-enheter. Om ingen andre enheter responderer er det rimelig å anta at problemet er Smarthuben.
- Ta kontakt med support.
Reléet har sluttet å respondere
- Forsøk å skru på reléet via appen.
- Forsøk å skru på reléet med trykknappen på selve enheten.
- Skrur seg på? Problemet er kommunikasjonen mellom Smarthub og relé.
- Skrur seg ikke på? Sjekk at reléet har strøm. Hvis strøm - bytt relé.
- Hvis problemet er kommunikasjon mellom Smarthub og relé, test andre enheter på Zigbee.
- Hvis andre enheter responderer - sjekk signalene (artikkel).
- Hvis ingen Zigbee-enheter responderer - ring support.
Reléet skrur seg av igjen med en gang?
- Dette skjer om du har aktivert StrømKontroll panelet og strømprisen regnes som høy. Skru av StrømKontroll og forsøk reléet igjen. Dette finner du på forsiden av appen → Energi → lynet oppe til høyre.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.