Offline feilsøking for Smarthub
Vi er lei oss for å høre at du opplever problemer med tilkoblingen av Futurehome Smarthub. Nedenfor er det fire trinn som hjelper deg med å feilsøke og etablere en mer stabil tilkobling for framtiden. Sjekk alle fire mulige problemer og løsninger for best opplevelse.
Problem 1: strøm
Beskrivelse: Det kan være noe galt med strømforsyningen til Smarthub.
Løsning: sørg for at LED-en på toppen av Smarthub lyser. Hvis det ikke er noe lys der betyr det at Smarthub ikke får strøm. Sjekk at strømkabelen er ordentlig koblet til Smarthub og vegguttaket.
Problem 2: Internett-tilkobling
Beskrivelse: Internettet ditt kan være nede og føre til at Smarthub ikke kan kommunisere med skyen og mobilappen din.
Løsning: Sjekk at du har tilgang til Internett på en annen enhet på WiFi-nettverket. Når Internett-forbindelsen er tilbake, start Smarthub på nytt ved å koble fra strømmen, vent i 10 sekunder og koble strømmen tilbake igjen.
Problem 3: DNS-serverinnestillinger
Beskrivelse: noen Internett-leverandører (ISP) bruker sine egne DNS-servere som i noen tilfeller kan være mindre stabile eller tregere enn mer etablerte DNS-servere, som Google eller CloudFlare DNS. Dette kan føre til at Smarthub mister forbindelsen på grunn av treg responstid.
Løsning: endre DNS-innstillingene på ruteren din til Google eller CloudFlare DNS. Følg trinnene nedenfor for å gjøre dette. Etter at du har endret DNS-serverinnstillingene, start Smarthub på nytt ved å koble fra strømmen, vent i 10 sekunder og koble strømmen tilbake igjen.
Endre DNS-innstillinger
1. Logg inn på ruteren din
-
Dette gjøres ofte ved å være koblet til det lokale WiFi-nettverket og skrive inn http://192.168.1.1 eller http://192.168.0.1 i nettleseren din. Noen Internett-leverandører, som Telenor, tilbyr også denne tjenesten over Internett fra hvor som helst.
For mer informasjon om hvordan du logger på ruteren, besøk nettsiden til Internett-leverandøren din og søk etter «ruter logg inn»
2. Finn ruterens DNS- og DNS IPv6-innstillinger
3. Endre DNS-serverinnstillingene fra standard til Google DNS eller CloudFlare DNS
Google DNS
Primær: 8.8.8.8
Sekundær: 8.8.4.4
Google IPv6 DNS
Primær: 2001:4860:4860::8888
Sekundær: 2001:4860:4860::8844
CloudFlare DNS
Primær: 1.1.1.1
Sekundær: 1.0.0.1
CloudFlare IPv6 DNS
Primær: 2606:4700:4700::1111
Sekundær: 2606:4700:4700::1001
Problem 4: utdatert Smarthub-programvare
Beskrivelse: Smarthub kjører kanskje på en eldre programvare som kan ha problemer som er løst i nyere versjoner.
Løsning: forsøk å holde Smarthubs programvarer oppdatert ved å gå til innstillinger > husholdning > smarthub-innstillinger > programvareoppdatering og oppdater med jevne mellomrom. Dette er selvfølgelig ikke tilgjengelig hvis Smarthub er offline, men det vil gi bedre stabilitet over tid.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.