Inkludering - feilsøk

  • Oppdatert

Hva skal jeg gjøre hvis Z-Wave-enheten ikke blir funnet?

  1. Sørg for at enheten er nær nok Smarthuben.
  2. Nullstill enheten helt før du prøver å legge den til Smarthuben igjen. Se enhetens brukermanual for informasjon om hvordan du gjør dette.
  3. Det er også mulig å nullstille en Z-Wave-enhet ved å starte ekskludering fra appen:
    1. Gå til innstillinger settings.svg → enheter → fjern enhet → start ekskludering.
    2. Sett enheten i inkluderings-/ekskluderingsmodus (utfør samme prosedyre på enheten som når du inkluderte den).
    3. Du kan lese mer om ekskludering i artikkelen som er lenket her.

Etter inkludering vises en Z-Wave-enhet som zw_0_0_0.

Dette betyr at inkluderingen var ufullstendig og må gjøres på nytt.

  1. Finn enheten din i enhetslisten (gå til innstillinger → enheter).
  2. Trykk på setup.svg innstillinger → slett → sett enheten i inkluderings-/ekskluderingsmodus. Les mer om ekskludering i artikkelen som er lenket her.
  3. Prøv inkludering igjen.

Hvis dette skjer gjentatte ganger:

  1. Flytt enheten nærmere Smarthub.
  2. Hvis dette er en batteridrevet enhet, se under "Jeg har problemer med en batteridrevet enhet" nedenfor.

Jeg har problemer med en batteridrevet enhet.

Noen batteridrevne enheter har en tendens til å sovne for å spare batteri, selv under inkludering. Dette betyr at du må holde enheten våken for å fullføre inkluderingsprosessen.

  1. Hvis enheten ikke blir inkludert innen 20 sekunder, sett enheten i inkluderingsmodus igjen.
  2. Når enheten er funnet, kan du vente i ca. 20-30 sekunder og deretter sette enheten tilbake i inkluderingsmodus.

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 5 syntes dette var nyttig

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

0 kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.