Hva skal jeg gjøre hvis Z-Wave-enheten ikke blir funnet?
- Sørg for at enheten er nær nok Smarthuben.
- Nullstill enheten helt før du prøver å legge den til Smarthuben igjen. Se enhetens brukermanual for informasjon om hvordan du gjør dette.
- Det er også mulig å nullstille en Z-Wave-enhet ved å starte ekskludering fra appen:
- Gå til innstillinger
→ enheter → fjern enhet → start ekskludering.
- Sett enheten i inkluderings-/ekskluderingsmodus (utfør samme prosedyre på enheten som når du inkluderte den).
- Du kan lese mer om ekskludering i artikkelen som er lenket her.
- Gå til innstillinger
Etter inkludering vises en Z-Wave-enhet som zw_0_0_0.
Dette betyr at inkluderingen var ufullstendig og må gjøres på nytt.
- Finn enheten din i enhetslisten (gå til innstillinger → enheter).
- Trykk på
innstillinger → slett → sett enheten i inkluderings-/ekskluderingsmodus. Les mer om ekskludering i artikkelen som er lenket her.
- Prøv inkludering igjen.
Hvis dette skjer gjentatte ganger:
- Flytt enheten nærmere Smarthub.
- Hvis dette er en batteridrevet enhet, se under "Jeg har problemer med en batteridrevet enhet" nedenfor.
Jeg har problemer med en batteridrevet enhet.
Noen batteridrevne enheter har en tendens til å sovne for å spare batteri, selv under inkludering. Dette betyr at du må holde enheten våken for å fullføre inkluderingsprosessen.
- Hvis enheten ikke blir inkludert innen 20 sekunder, sett enheten i inkluderingsmodus igjen.
- Når enheten er funnet, kan du vente i ca. 20-30 sekunder og deretter sette enheten tilbake i inkluderingsmodus.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.