Problemer med å koble til WiFi for Futurehome Charge

  • Oppdatert

Jeg finner ikke nettverket mitt

  1. Kontroller signalstyrken ved å søke etter nettverket på telefonen og forsøk å koble til.

    • Hvis du ikke finner nettverket — test signalet ved å flytte deg nærmere ruteren.
      • Hvis du finner nettverket når du beveger deg nærmere, betyr det at signalstyrken er for svak der hvor Charges er plassert.

    Løsning: Utvid signalet med en Wifi-mesh eller en rekkeviddeforlenger.

    • Hvis du ikke finner nettverket, er det noe galt med ruteren.

    Løsning: Start ruteren på nytt ved å koble den fra strøm i to minutter før den kobles til strøm igjen.

    • Hvis du finner nettverket på telefonen din men ikke på Charge, må du aktivere 2,4 GHz på ruteren din.

    Løsning: Legg inn ruterinnstillingene lokalt gjennom ruteren eller gjennom plattformen til internettleverandøren din, og aktiver 2,4 GHz-båndet. Kontakt internettleverandøren din hvis du ikke vet hvordan du gjør dette.

    • Hvis du ikke finner nettverket etter å ha aktivert 2,4 GHz, må du teste signalet ved å følge trinn én på nytt.

Mislykket tilkobling

  1. Kontroller at du hat oppgitt riktig passord.
    • Koble telefonen din til det samme nettverket for å teste påloggingsinformasjonen din.
  2. Sørg for at tilkoblingen ikke ble avbrutt mens du koblet til den.
    • Koble til et nettverk på telefonen din og se om den er tilkoblet ved å åpne en side i nettleseren din.

Mistet tilkobling etter oppsett

Hvis du har mistet tilkobling etter oppsett, må du teste internettilkoblingen.

  1. Test tilkoblingen på en andre enheter, f.eks. telefonen din.

    • Hvis du ikke kan koble til med telefonen din, start ruteren på nytt. Hvis det ikke fungerer, kontakt internettleverandøren din
    • Hvis du kan koble til med telefonen din, gå til Charges plassering og prøv på nytt.
      • Hvis du har tilkobling når du står ved siden av Charge, prøv å koble Charge til Internett igjen.

    Løsning: åpne Futurehome-appen → Klikk på ev ladebrikken → Klikk på laderen → Klikk på innstillinger → Wifi-konfigurasjon → Følg instruksjonene i appen.

    ev1.svg   settings.svgev3.svgev4.svg
  2. Hvis tilkoblingen blir dårligere, har du ustabil internettforbindelse eller for svakt signal der Charge er plassert.

    Løsning: Utvid signalet med en Wifi-mesh eller en rekkeviddeforlenger.

Var denne artikkelen nyttig?

0 av 1 syntes dette var nyttig

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse

Kommentarer

0 kommentarer

Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.