Jeg finner ikke nettverket mitt
-
Kontroller signalstyrken ved å søke etter nettverket på telefonen og forsøk å koble til.
- Hvis du ikke finner nettverket — test signalet ved å flytte deg nærmere ruteren.
- Hvis du finner nettverket når du beveger deg nærmere, betyr det at signalstyrken er for svak der hvor Charges er plassert.
Løsning: Utvid signalet med en Wifi-mesh eller en rekkeviddeforlenger.
- Hvis du ikke finner nettverket, er det noe galt med ruteren.
Løsning: Start ruteren på nytt ved å koble den fra strøm i to minutter før den kobles til strøm igjen.
- Hvis du finner nettverket på telefonen din men ikke på Charge, må du aktivere 2,4 GHz på ruteren din.
Løsning: Legg inn ruterinnstillingene lokalt gjennom ruteren eller gjennom plattformen til internettleverandøren din, og aktiver 2,4 GHz-båndet. Kontakt internettleverandøren din hvis du ikke vet hvordan du gjør dette.
- Hvis du ikke finner nettverket etter å ha aktivert 2,4 GHz, må du teste signalet ved å følge trinn én på nytt.
- Hvis du ikke finner nettverket — test signalet ved å flytte deg nærmere ruteren.
Mislykket tilkobling
- Kontroller at du hat oppgitt riktig passord.
- Koble telefonen din til det samme nettverket for å teste påloggingsinformasjonen din.
- Sørg for at tilkoblingen ikke ble avbrutt mens du koblet til den.
- Koble til et nettverk på telefonen din og se om den er tilkoblet ved å åpne en side i nettleseren din.
Mistet tilkobling etter oppsett
Hvis du har mistet tilkobling etter oppsett, må du teste internettilkoblingen.
-
Test tilkoblingen på en andre enheter, f.eks. telefonen din.
- Hvis du ikke kan koble til med telefonen din, start ruteren på nytt. Hvis det ikke fungerer, kontakt internettleverandøren din
- Hvis du kan koble til med telefonen din, gå til Charges plassering og prøv på nytt.
- Hvis du har tilkobling når du står ved siden av Charge, prøv å koble Charge til Internett igjen.
Løsning: åpne Futurehome-appen → Klikk på ev ladebrikken → Klikk på laderen → Klikk på innstillinger → Wifi-konfigurasjon → Følg instruksjonene i appen.
. -
Hvis tilkoblingen blir dårligere, har du ustabil internettforbindelse eller for svakt signal der Charge er plassert.
Løsning: Utvid signalet med en Wifi-mesh eller en rekkeviddeforlenger.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.