Hvorfor får jeg ikke lagt til en Z-Wave enhet?

Dersom man legger til eller fjerner en enhet som har vært lagt til en Smarthub eller annen kontroller tidligere er det mulig at det fortsatt er data som er lagret på enheten som gjør at den ikke vil inkluderes. Man vil merke dette ved at Z-Wave inkluderings vinduet jobber med å finne en enhet uten at den finner noe.

Nullstill på enheten

Bruk manualen til enheten for å finne ut hvordan man resetter enheten helt før man igjen prøver å legge den til i Smarthub på nytt.

Nullstill fra Smarthub

Det er også mulig å nullstille en Z-Wave enhet ved å starte sletting av en innlært Z-Wave enhet via en annen innlært enhet:

  • Finn en vilkårlig Z-Wave enhet
  • Trykk på slett, og bekreft sletting - Z-Wave ekskludering vil starte.
  • Trykk en gang eller 3 ganger på enheten som skal slettes (bekreft eksklusjonsmetode i enhetens brukermanual).
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse