Kom i gang med Futurehome

Det er veldig enkelt å komme i gang med ditt nye smarthus fra Futurehome. Dersom du ikke allerede har gjort det, gå til App Store eller Google Play og last ned Futurehome applikasjonen.

App_stores.png

Trykk her for å gå til Android appen 
Trykk her for å gå til iOS appen 

 Futurehome støtter Apple iPhone fra versjon 5 og oppover samt Android baserte smarttelefoner fra versjon 4.4 oppover.

For å garantere best mulig rekkevidde på din Smarthub bør den plasseres så sentralt i huset som mulig, gjerne i samme område som nettverks ruteren din for enkelt å kunne tilknytte Smarthub mot ditt hjemme nettverk.

Koble opp Smarthub med medfølgende nettverkskabel og strømadapter slik som anvist under. Din Smarthub vil nå starte automatisk. Oppstarten kan ta opp til 2 minutter. Under oppstartsfasen lyser det sterkt lilla ved logoen på toppen av Smarthub, når Smarthub har startet og er klar vil lyset bli rosa og noe svakere. 

StartGuide-layouts_4_opt.png

Smarthub bør ikke plasseres inne i et metall skap slik som nettverks skap eller enkelte sikringsskap. 

Knappene på undersiden av din Smarthub har foreløpig to funksjoner. Trykker man på Reset vil Smarthub skru seg av og på. Trykker man og holder inne Funksjonsknappen i 5 sekunder så vil din Smarthub gå gjennom en funksjonstest av alle hardware komponenter i den. Når alt er sjekket og ok vil den lyse grønt. Dersom du får et rødt lys under denne testen bør du kontakte Futurehome support. Når dette gjøres bør strømforsyning frakobles og settes inn på nytt for å starte Smarthub på nytt etter helsesjekk.  

StartGuide-layouts_12_opt.png

Når du har installert mobilapplikasjonen vil du bli spurt om å logge inn eller opprette ny bruker. Trykk "Sign Up" og opprett en ny Futurehome bruker ved skrive inn e-post adresse og passord. Etter at du har opprettet en ny bruker må du bekrefte e-postadressen din for å kunne logge inn. Dette er nødvendig for å hindre at brukeren din blir registrert under en feil e-postadresse.

 

Merk at dersom mobilen og din Smarthub ikke er på samme nettverk vil ikke Appen kunne oppdage den.

 

Når du har logget inn i Futurehome appen vil den be deg om å sette opp et sted for første gang.

Fyll inn så mye informasjon om stedet som mulig slik at vi kan tilpasse tjenesten for deg og de andre i boligen deretter. Ikke bekymre deg dersom du ikke har alle detaljene, de kan fylles ut på et senere tidspunkt om ønskelig.

Velg riktig adresse og kart plassering. Det vil med tiden bygges flere funksjoner på stedets faktiske posisjon. Posisjonen benyttes også til å fastslå riktig tid, dato og tidspunkt for soloppgang/solnedgang.

Site_setup_1_NO.png

Når du logger på for første gang vil applikasjonen prøve å oppdage din Smarthub på nettverket. 

Sørg for at mobilen din er tilkoblet samme nettverk som din Smarthub slik at de pares opp mot hverandre. Det kan ta opptil ett minutt for din Smarthub til å starte opp.

Site_setup_2_NO.png



Når du trykker "Register Smarthub" vil Smarthub bli registrert opp mot din bruker, og du trenger ikke lengre være på samme nettverk for å logge deg inn. Du kan nå fritt bruke appen fra hvor som helst i verden. Brukeren du er logget inn med vil automatisk bli eier av stedet når du registrerer et nytt sted, eierskap kan overføres på et senere stadie.

Hver Smarthub er tilknyttet et ‘Sted’, hvor du kan definere ulike rom og innenfor hvert rom legger man til enheter. 

Enhetene Futurehome støtter legges inn på forskjellige måter med små variasjoner fra enhet til enhet. Sjekk ut vår support artikler for hvordan man inkluderer de enkelte enhetene under Oppsett av produkter & brukermanualer.

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse